Hallå hallå hallå

Lite updates!
Allt har gått väl sedan Hypra kom till Trevnaden. Efter en period av tumult då rangordningen skulle skapas och Hypra passande nog kom i brunst, så är vi äntligen igång med träningen! Tre banjobb har vi hunnit med, varav ett där vi provade att köra med sulky. Det gick bara fint, Hypra är inte helt bekväm med att bära käk, men bara att nöta så hon slutar finna det så irriterande. 4 fria hål går bra, men 3 är smärtgräs. Både hon och Ruben kan bromsa in och "vänta" in varanddra, men det tror jag absolut kommer arbetas bort ju fler banjobb vi gör. Tiderna sänker dom hela tiden, men vi pressar dom absolut inte utan jobbar mest på att ge dom självförtroende, stabilitet och styrka i sin aktion. NH:n går även den bättre, jag har börjat kunna bli mer säker och auktoritär i mitt uttryck och inte brusa upp så lätt, vilket gör att Hypra svarar bättre på mitt kroppsspråk och det jag ber henne om. En miss skedde härom dagen då Hypra efter ha gått lös(hon bar grimma och hade grimmskaftet över halsen) stannade och då jag skulle vända mig om för att ta henne sprang hon in i skogen, mitt misstag var ju för det första att jag vände mig om istället för att backa sick sack mot henne(Montys roberts medtod) men ja man lär av sina misstag och Hypra klarade sig utan blessyrer i skogen. Drömmer nu om att köpa en Duallygrimma....(www.montyroberts.com/se/)

Imorgon blir det körning, ska ev låna Annas pulsmätare....kan bli kul att se vilken puls Hypra ligger på=) En sådan måste inhandlas plus en säkerhetsväst...pengar...pengar....har redan beställt från börjes för en summa pengar....men mest nyttiga saker dock, som myggmedel och tävlingshuvudlag=)

Ska be Anna knäppa fina kort..glömde alldeles bort att be henne filma NH träninge idag...ajabaja!

Kram på Er som tittar in här!


(Hypra i vinterhagen på Trevnaden)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0