Bläääää

Så kändes det idag när jag jobbade NH med Hypra på ridplanen idag! Allt innan som att pyssla med henne i hagen och dra av bakskorna, för hon hade halvt trampat av sig den ena, gick galant. Men när vi kom till punkten att vi skulle öva sending game så sket det sig. I vänster varv var hon klockren, jag skickade iväg henne ut på en volt och lät henne skritta runt mig, sedan gjorde jag en hide the butt och skulle ur den skicka iväg henne ut i höger varv...hon gjorde som hon skulle men när hon väl kom ut på volten så tog hon kanske fyra skrittsteg och sedan travade hon runt mig som en galning! Tog tillbaka henne till startläge och började om...samma resultat....
Tillslut kunde hon ingenting i högervarv, hon stegrade, backade...allt annat än följa mina direktioner....jag provade allt, men tänkte att jag får fan inte ge mig!
Efter många om och men så fick jag henne att göra så som övningen var tänkte, dvs skicka ut henne på volt ett varv runt mig i skritt, och då gav jag mig för jag var helt slut och heligt förbannad inombords.
Vet ej om hennes trots berodde på att växtperioden, eller om jag på något sätt var otydlig i mina direktioner...eller vad det kan ha berott på.
Nej det känns bara skit just nu....verkligen skit....jag hoppas jag och Hypra kan finna harmoni tillsammans, att jag någon gång kommer finna den kärleken till henne som den jag hade med Albin, men just nu känn det långt borta...
Över o ut!

Kommentarer
Postat av: Milla

Men inte ska du känna så! Klart du kommer att tycka om henne som Albin, hon är en unghäst och de har sina perioder precis som barn. Hon ska testa dig och ditt tålamod. Andas in och räkna till 100, hon är ju bara ett barn ;) Sen så har säkert känt av att du blev argare och argare och då brukar inte träningen gå bra. Lycka till min vän!

2012-04-07 @ 23:02:53
URL: http://millashundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0