Vilken juvel!

Ja det kan man verkligen kalla Hypra idag, en juvel, som hon glänste när jag och Anna spände henne för vagnen ikväll! Hon fick gå mer "ensam", alltså att Anna hade ledrep men gick längre bak så Hypra skulle få känslan av att gå själv, och hon gick som hon aldrig gjort annat! Gud så stolt man blev som matte!! Och det börjar kännas som att jag och Anna gjort/gör ett bra jobb med henne.

Övade tidigare på dagen med henne inför visningen, gick snäppet bättre idag, hon ökade skritten bättre(övade med träns idag, för det måste jag ha på visningen) och fick faktiskt några travsteg ur henne i båda varven, men hon ifrågasatte mitt ledarskap och VARFÖR vi skulle springa tillsammans?! 
Då var det bara att köra några NH-övningar och sedan börja om med det man höll på med. Aldrig tumma på detta med säkerhet och ledarskap!

Sedan så fick hästarna nya beteshagar idag, så det ser ut att bli två veckor till på bete innan vi ställer dom på vinterhage. Glada blev dom och en hel del galopp blev det!=)
Så inte undra på att Hypra var trött efter vi kört haha! Först träna inför visning, ny hage och så tillsist köras. Vilken dag för henne!

Kram ljuva själar!

Ps: TUSEN TACK ANNA FÖR ALL DIN HJÄLP<3


(Foto: Emma Karlsson)


Kommentarer
Postat av: Milla

Kul att det går bra! Blir nåt fel så är det " Gör om, gör rätt " som gäller =)

2011-09-02 @ 21:37:52
URL: http://crowblack.blogg.se/
Postat av: charlotta

Hon är ju så tjusig, din juvel!

2011-09-03 @ 13:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0