Imorgon blev en helt annan dag....

Haha ja så mycket blev det med att skriva dagen efter jag och Hypra varit iväg på unghästvisning på Umåker den 18/9!

Här kommer iaf hennes omdöme:

1. Rastyp; Litet långlinjerat sto av god rastyp (7p)

2. Huvud, hals,bog,bringa, manke: Uttrycksfullt huvud, väl ansatt hals, något väld hals,  markerad manke, lång bog. (8p)

3. Bål, kors,rygg: För dagen något överbyggd, runt kors. (7p)

4. Benställning/benkvalitet fram: Något intåad vänsterfram, väl inskendad. (8p)

5. Benställning/benkvalitet bak: Nöjaktigt korrekt. (8p)

6. Hovar: Små. (7p)

7. Rörelsemekanik i skritt: Något stelt hasarbete, vägvinnande och taktmässig. (8p)

8-9. Rörelsemekanik i trav för hand: Något markbunden. ( 7*2= 14p)

10. Helhetsintryck: Feminint sto av mindre modell, välvisad. (8p)

Belönas med klass 2, summa 75p

Så stolt över min lilla juvel! Nästa år blir det klass 1, hade klass 2 som mål i år så nästa år som 2-åring siktar jag och hoppas på klass 1! Hon slår mig hela tiden med häpnad denna lilla dam, så fint temperament redan i så unga år! Charlotta Nordin ska verkligen känns sig som en stolt uppfödare till denna blivande stjärna! Och Anna Sjögren som bistått mig och Charlotta med att forma henne till den hon är idag=)
Nedan bilder från visningen. Alla bilder tagna av: Erika Aronsson






Puss alla ljuva sjärlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0