Wiiihoooo

Snön har vräkt ner sedan igår, så jag var lite fundersam vad jag skulle göra med Hypra idag. Men så kom jag ihåg att Annbritt skulle mest troligt köra sina båda märrar på eftermiddagen/kvällen, så påväg till biblioteket efter jobbet så skickade jag iväg ett sms och frågade om hon skulle ut med märrarna och om jag och Hypra fick följa med på en utav vändorna, att jag fick ha med Hypra som handhäst bakom släden, om hon nu inte skulle köra stötting(kälke med ett däck i en kedja efter). Svaret blev att hon skulle bara äta och att hon skulle sedan köra sina hästar med långsläde så det inte skulle bli så tungt med tanke på snömängden som kommit. Så efter bibblan gick jag hem och tog en snabbfika och åkte ner till stallet och mockade i väntan på att Annbritt skulle komma ut.
Det blev Faksa som Hypra skulle få gå som handhäst efter. Hypra fick ha på sig en westerngrimma med långt ledrep så jag lättar skulle kunna korrigera henne och ha bättre chans att avbryta ev bus. Själva turen tog ung 20 min, vilket var 2 varv runt åkrarna bakom stallet. Hypra var pigg och busade lite, hon gjorde stillastående hopp rätt upp i luften, bockade, hoppade ut i snödrivorna som omgav spåret vi körde på, typ levade och capriole kom det endel gånger. Ser lovande ut inför karriären inom Kraftskapande ridkonst, eller Akademisk ridkonst som det också har kallats.

Och en väldigt god nyhet är att from 2012 så får amatörtränare lika mycket som proffstränarna om hästen klarar premierloppen, dvs HELA 25.000 kr!!!!!! Äntligen rättvisa!!!

Kramar på er alla!


(Bild från i helgen, kolla in min lilla pygméhäst i jämförelse med Faksa till vänster)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad tycker du om min videoblogg? :)

2011-12-21 @ 20:56:41
URL: http://amandalindblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0