Duktiga lilla Hypra

Nu har lilla Hypra och jag börjat smyga igång med den riktiga träningen. Promenad i mitten av veckan tillsammans med min kompis Erika och Sago Wilma, sen så promenad i stormen i fredags, pigg och motiverad var hon trots dåliga väder. Tömkörde igår i ca 40 minuter längs nyplogad träningsväg och ute på hygget. Höll på att storkna då jag är redigt förkyld, men Hypra var pigg o glad, testade mig lite på hemvägen, men det är tur hon är oskodd och matte är smartare och kan utnyttja hala ytor;)
Idag så blev det så dags för Hypras första "gruppträning". Tillsammans med Annbritt o hennes sambo Lars och deras två hästar Sago Wilma och Elitefaksa så körde vi ut ner mot travbanan. Dom med lastvagn och släde, för deras barn följde också med, och Hypra fick dra rockard. Hypra skötte sig så himla bra! Fick små jogga bitvis för att hänga med i Wilmas och Faksas stora kliv. Dessutom fick hon prova på att ligga sist/brevid, plus att gå upp brevid ledarhästen och lite förbi. Det var skitkul, när matte manade på kom en glädjebock och sen efter det så ville hon bara fram o förbi, så vinnarskalle kan man ana finns=) Blir bortskämd med denna underbara individ som bara tar in saker och utvecklas hela tiden. Grymt snäll o cool tjej! Ska promenera med henne imorgon då det blev en lång tur idag, så får det blí vila på tisdag även för mattes skull.
Över o ut, helt slut! Kram ljuva själar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0