One small step...

Uppehåll haha vad kan man säga mer än att jag är en mästare på det!

Idag så var det iaf drögning på schemat för Hypra! Skulle egentligen ha blivit av igår, men det blev det inte för att Hypra hade blivit sparkad eller lyckats trampat sig själv vid bus eller bråk, så hon hade en ytlig rispa på insidan höger bak och ett litet punkteringssår på utsidan, lite varm o pyttelite svullen så jag tog bara ut henne på tömkörning och kollade så det inte fanns någon hälta, men det gjorde det som tur var inte! Lite stel var hon, men det är hon lite överlag jämt, skulle behöva ta hit equieteraputen snart igen så han får känna igenom henne och mjuka upp henne. Så det blev som sagt tömkörning för henne och en tur drögning med stallkompisen Slotts Ruben istället, han var så fin och duktig! Anna hade bett mig motionera henne och Mats fina springare och det tackar man ju inte nej till=)

Men idag blev det av med´drögningen och Hypra hade energi för 3 hästar! Hon skrittar inte utan det liknar mer powerwalk för häst! Sen har jag nu lagt in travinslag i drögningen och det älskar hon, inte brydd att hon har stötting och däck efter sig....! Men skötte sig gjorde hon fint, förutom att hon blev rädd när det knäckte i träden pga av att temperaturen kröp neråt och att dom var och lastade timmer på andra sidan vägen, så hon kröp ur skinnet mer än en gång, men tillslut stannade jag helt så hon fick lyssna och litegrann inse att det inte var något som var på väg att döda henne. Anna var med och red efter oss med Ruben och det gick bra, men han blev änn mer stressad över ljudet när vi väl kom in i stallet...:/

Kval lutar det åt i mitten av April, så nu har vi ett mål att sikta mot! Så nu höjer vi allvaret i träningen. Min lilla tjej ska nu ta klivet mot att tävla på riktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0