2 Days in a row...

Herre gud det var ett tag sedan det skedde haha! Men man får flyta med i inspirationen lite=)

Var idag nere på Berglunda för att knalla ner med Hypras sulky ner till banan, då vi senare på eftermiddagen skulle ner för att göra ett banjobb tillsammans med Anna, Mats och Ruben. Efter den promenaden så gick jag in till Ann-Britt och barnen och avnjöt några koppar kaffe och mysigt sällskap. Alltid trevligt att få fördriva ett par timmar med hästsnack och om andra allmänna ting.
Sen blev av vid fyra att bege sig till Trevnaden och hämta upp syster på vägen som ville med och fota, vilket jag uppskattar när man inte äger en egen systemkamera ännu, så tur att både syster och Anna har det så man får några bilder på sin skönhet<3
Idag fick Mats värma och köra första heatet med Hypra, gick väl sådär men min häst mesade på och lyssnade inte så mycket på Mats, men för att vara hans första banjobb och med tanke på att Mats inte hållit på med hästar så länge så tycker jag det gick helt okej. Rom byggdes inte på en dag så det kommer bli bättre med mer övning=)
Sen kom en annan tränare, Jörgen E Ahlqvist  ner med sin 2-åring Busjö Bruden, och vi frågade om han ville köra ett heat med oss och det tackade han ja till, och det var välbehövligt även om min häst var mer intresserad av Bruden än att springa. Hade ingenting i tömmarna och hon hade inget fokus på annat än den nya hästen i gänget. Men det positva var iaf att hon travade fint och breddade bra. Sen så fick jag tips av Jörgen då Bruden också tydligen springer och bryter med huvudet att testa en såkallad Murphybländare. Det är ett skydd som man sätter för ögat på den sida hästen inte bryter åt så att den på så vis måste räta upp huvudet för att kunnna se. Sen fick jag även tipset om att leda henne på vänster då det är höger hon bryter åt, för hästar kan bli mer benägna att bryta åt det håll man leder dom mest på. Sen så var Jörgen vänlig nog att låna ut en bländare till mig, så den ska jag testa på torsdag då det är dags för nästa träning i vagn.
På hemvägen så ringde Anna upp equieterapeuten Granberg och hörde sig för om han kan komma och kolla våra hästar, framförallt Hypra. Han sa att det är vanligt att unghästar är lite sneda som Hypra är och att det är aldrig fel att kolla upp. Och det vill jag göra, hellre kolla upp en gång för mycket än en gång försent. Så det blir troligtvis någon gång under nästa vecka.

Men givande dag trots att man är en bitter f****...

Över och ut mina beauties!



(Bilden visar en Murphybländare, sitter över hästens öga, bilden lånad från ponnytrav.ifokus.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0